Uprawnienie
MEP(L)

Uprawnienie MEP(L)

  • Uprawnienie do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych tłokowych lądowych MEP(L)

Chcesz wejść na kolejny poziom swoich lotniczych umiejętności? A może marzysz o zostaniu pilotem liniowym? Uprawnienie MEP(L) do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych tłokowych lądowych jest dodatkowym uprawnieniem wpisywanym do licencji turystycznej lub zawodowej. Dołącz do elity powietrznej już teraz!

Wszystkie szkolenia prowadzone są przez certyfikowanym ośrodkiem szkolenia lotniczego ZONDA.aero

Możliwość odbycia szkolenia:

  • Bydgoszcz
  • Gdańsk
  • Dla pilotów mierzących wysoko – chcących w przyszłości pracować w liniach lotniczych, szkolenie MEP(L) jest nieodłącznym elementem tej drogi.

Jednakże Ci, którzy latają prywatnie, czy biznesowo powinni również wziąć pod uwagę zdobycie tego uprawnienia z uwagi na możliwość podniesienia komfortu podróżowania. Samoloty dwusilnikowe są szybsze, mogą zabrać większą ilość pasażerów i bagażu. Oznacza to również mniej międzylądowań celem uzupełnienia poziomu paliwa przed dotarciem do celu.

  • Jakie wymagania muszę spełniać, aby zdobyć uprawnienia MEP(L)?
  • orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy 1 lub 2,
  • licencja CPL(A) lub
  • licencja PPL(A), w tym nalot na samolotach w ilości minimum 70 godzin (PIC) – pilota dowódcy.
Dlaczego warto inwestować w uprawnienia MEP(L)?

Powodów opłacalności tej decyzji jest kilka natomiast najważniejszą z nich jest sam fakt możliwości odbywania lotów samolotami wielosilnikowymi. Takie samoloty zapewniają większe bezpieczeństwo lotów, są pakowniejsze, szybsze i pozwalają pokonywać większe dystanse bez tankowania.

Jeżeli jesteśmy zainteresowani dalszym rozwojem kariery jako pilot liniowy – uprawnienie MEP(L) jest nieodzownym elementem drogi po ten prestiżowy tytuł.

Samoloty wielosilnikowe są technologicznie znacząco bardziej zaawansowane niż ich jednosilnikowe odpowiedniki. Przyswojenie zasad obsługi takiego samolotu daje wiele satysfakcji i zwiększa opcje budowania przyszłego nalotu.

Jak przebiega szkolenia na uprawnienie MEP(L)?
  • szkolenie teoretyczne,
  • minimum 6 godzin lotów w ramach szkolenia praktycznego,
  • egzamin praktyczny i uzyskanie wpisu do licencji,
  • szkolenie praktyczne prowadzone jest na samolocie Tecnam P2006T.
  • Program szkolenia zawiera między innymi elementy takie jak: loty po kręgu, loty do strefy, przeciągnięcia statyczne oraz dynamiczne, wypuszczanie oraz chowanie podwozia, loty z ciągiem niesymetrycznym. Instruktorzy kładą duży nacisk na to, aby uczniowie dobrze przyswoili ograniczenia samolotu, na którym prowadzone jest szkolenie jak i działanie wszystkich jego systemów.
  • Szkolenia MEP(L) prowadzimy przez cały rok – jako element kursu MEP(L)+CPL+IR(ME), jak również osobno.
  • Wznowienie uprawnień przeprowadzamy na podstawie Indywidualnego Programu Szkolenia opracowywanego indywidualnie dla każdego kursanta.
  • Co jeszcze powinienem wiedzieć o uprawnieniu MEP(L)?
  • szkolenie MEP(L) w ramach licencji pilota zawodowego jest zwolnione z VAT,
  • szkolenie MEP(L) jako etap szkolenia modułowego do licencji zawodowej jest zwolnione z VAT,
  • opłaty za egzamin teoretyczny i praktyczny LKE muszą być dokonane zgodnie z tabelą opłat na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
  • Uprawnienie MEP(L) pozostaje ważne przez 12 miesięcy od daty wpisania do licencji.
  • Jaki jest koszt uzyskania uprawnienia MEP(L)?

Szkolenie do uprawnienia MEP(L) składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna to koszt 1200 PLN i zawiera w sobie 7 godzin wykładów, natomiast praktyczna to koszt 10 500 PLN. Ze względu, na to że jest to szkolenie zawodowe, jest to cena zwolniona ze stawki VAT. Szkolenie można również wykupić, korzystając z atrakcyjnego pakietu cenowego razem ze szkoleniem CPL(A) oraz IR/ME. W tym przypadku stosujemy skrót do szkolenia IR/ME. Koszt całego pakietu to 62 700 PLN netto!