Uprawnienie
IR(A) SE/ME

Uprawnienie IR(A) SE/ME

  • Uprawnienie do wykonywania lotów według wskazań przyrządów IR SE/ME

Uprawnienie IR(A) do wykonywania lotów wg wskazań przyrządów na samolotach jednosilnikowych i wielosilnikowych to świetny sposób na zwiększenie swoich umiejętności lotniczych. Piloci posiadający takie uprawnienie są w stanie lepiej planować swoje loty w oparciu o prognozy pogody oraz wskazania instrumentów. IR SE/ME to przede wszystkim bezpieczniejsze loty oraz zwiększona precyzja lotu.

Wszystkie szkolenia prowadzone są przez certyfikowanym ośrodkiem szkolenia lotniczego ZONDA.aero

Szkolenie IR/SE + kandydata ubiegającego się o uprawnienie IR/ME posiadającego IR/SE

  • Szkolenie dla posiadacza licencji PPL(A) do IR/SE

Wymagania wstępne:

  • Licencja PPL(A) z ważnym uprawnieniem SEP(L)
  • Uprawnienie do wykonywania lotów nocnych zgodne z FCL.81; wpisane do licencji
  • Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1 lub 2 (orzeczenie kl. 2musi zawierać informację o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów wg wskazań przy-rządów)
  • Nalot co najmniej 50 h w lotach nawigacyjnych (przelotach) jako dowódca statku powietrznego (PIC) na samolotach lub śmigłowcach w tym przynajmniej 10 godzin na samolotach
  • Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego; potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
  • Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

  • Samolot – łączny czas programu: 15h
  • Symulator – łączny czas programu: 35h
  • Łącznie 50h
  • Szkolenie dla posiadacza licencji CPL(A) do IR/SE

Wymagania wstępne: 

  • Licencja CPL(A) z ważnym uprawnieniem SEP(L)
  • Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1
  • Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
  • Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

  • Samolot – łączny czas programu: 10h
  • Symulator – łączny czas programu: 30h
  • Łącznie 40h
  • Szkolenie dla posiadacza IR/SE ubiegającego się o uprawnienie IR/ME

Wymagania wstępne: 

  • Licencja PPL(A)/CPL(A) z ważnym uprawnieniem MEP(L)
  • Uprawnienie do wykonywania lotów nocnych zgodne z FCL.81; wpisane do licencji – dla posiadacza PPL(A)
  • Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1 lub 2 (orzeczenie kl. 2musi zawierać informację o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów wg wskazań przy-rządów)
  • Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR

Przebieg szkolenia:

  • Samolot – łączny czas programu: 2h
  • Symulator – łączny czas programu: 3h
  • Łącznie 5h
  • Szkolenie IR/ME
Szkolenie dla posiadacza licencji PPL(A) do IR/ME

Wymagania wstępne: 

  • Licencja PPL(A) z ważnym uprawnieniem MEP(L)
  • Uprawnienie do wykonywania lotów nocnych zgodne z FCL.81 wpisane do licencji
  • Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1 lub 2 (orzeczenie kl. 2 musi zawierać informację o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów wg wskazań przy-rządów)
  • Nalot co najmniej 50 h w lotach nawigacyjnych (przelotach) jako dowódca statku powietrznego (PIC) na samolotach lub śmigłowcach w tym przynajmniej 10 godzin na samolotach
  • Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego; potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
  • Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

  • Samolot – łączny czas programu: 15h
  • Symulator – łączny czas programu: 40h
  • Łącznie 55h
  • Szkolenie IR/ME
Szkolenie dla posiadacza licencji CPL(A) do IR/ME

Wymagania wstępne: 

  • Licencja CPL(A) z ważnym uprawnieniem MEP(L)
  • Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1
  • Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
  • Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

  • Samolot – łączny czas programu: 10h
  • Symulator – łączny czas programu: 35h
  • Łącznie 45h
  • Co jeszcze warto widzieć na temat uprawnienia IR(A) SE/ME?
  • Uprawnienie IR SE oraz IR ME są zwolnione z podatku VAT 23%
  • Jakie umiejętności zdobędę przechodząc szkolenie do uprawnienia IR(A) SE/ME?

Zdobycie uprawnień do lotów według wskazań przyrządów ma wiele zalet, poza najbardziej oczywistą korzyścią, jaką jest możliwość latania w warunkach pogodowych poniżej minimów VFR.

  • Poprawisz swoje umiejętności komunikacyjne

Kiedy lecisz wysoko w chmurach, musisz polegać na ATC, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo, dlatego skuteczna komunikacja radiowa jest kluczowym aspektem lotów IFR. Latanie IFR wymaga zrozumienia szybkich instrukcji kontrolera oraz szybkiego i wyraźnego odczytywania zezwoleń. Przyzwyczajenie się do połączeń radiowych IFR może zająć trochę czasu, ale przy odrobinie praktyki staniesz się bardziej pewnym siebie praktykiem.

  • Anulowana mniejsza liczba lotów

W lotach VFR latanie jest ograniczone do dni bezchmurnych . Wielokrotnie lot według wskazań przyrządów pozwala na dokończenie podróży, które w przeciwnym razie mogłyby zostać odwołane z powodu niesprzyjającej pogody. Mając większą swobodę latania przez chmury i trudną przestrzeń powietrzną, anulujesz mniej podróży i rozpoczniesz swoje latanie na nowe, ekscytujące możliwości.

  • Zostań lepszym, bezpieczniejszym pilotem

Nie ma wątpliwości, że uzyskanie uprawnień do przyrządów to świetny sposób na doskonalenie umiejętności pilota. Jeśli przypadkowo wlecisz do IMC (Instrument Meteorogical Conditions), będziesz w stanie wykorzystać swoje umiejętności, aby bezpiecznie wyjść z potencjalnie niebezpiecznej sytuacji. Nawet jeśli pogoda jest na granicy VFR, możesz rozważyć przejście na lot IFR, aby zmniejszyć ryzyko dezorientacji przestrzennej lub niekontrolowanego lotu w kierunku ziemi.

Dzięki lepszemu zrozumieniu swoich instrumentów będziesz w stanie lepiej kontrolować samolot i poprawić swoją zdolność do dokładnego utrzymywania wysokości, prędkości i kursu. Umiejętności te można również wykorzystać podczas latania VFR.

  • Jaki jest koszt szkolenia do uprawnienia IR (A) SE/ME?

Cena szkolenia uzależniona jest od aktualnie posiadanych licencji i uprawnień uczestnika szkolenia. W celu zapoznania się z ofertą prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub o skorzystania z formularza kontaktowego. Szkolenie można również wykupić, korzystając z atrakcyjnego pakietu cenowego razem ze szkoleniem MEP(L) oraz IR/ME. W tym przypadku stosujemy skrót do szkolenia IR/ME. Koszt całego pakietu to 62 700 PLN netto.